سال روز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي
واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه
حوزه بسیج شهید مطهری -شهرستان برخوار اصفهان


وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در عملیات خیبر اسیر شدم و در اسارتگاه موصل دو نگهداری می شدیم و 87 ماه در اسارت عراقیها بودم و این اسارت دستاوردهای زیادی برای همه آزادگان داشت.

وی بیان کرد: اسرا آنقدر با برنامه های مذهبی و دینی مانوس شده بودند که غربت و اسارت و شکنجه ها دیگر کارساز نبود و بسیاری از کمبودهای خود در زمینه های مختلف را نیز در این دوران تکمیل کردند.

رضوانی یادآورشد: بویژه در غروب ماه مبارک و شبهای احیا انس عجیبی با قرآن داشتیم و حقیقتا علیرغم همه محدودیتها و شکنجه ها در اردوگاه برنامه های خوبی داشتیم که روحیه بخش بود و ما را به خدا نزدیک می کرد.

این آزاده گفت: قرآن را نوبتی می خواندیم و در زمانهایی که دیگران به امور دیگر مشغول بودند بهترین انیس ما کتاب آسمانی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین تصریح کرد: دوران اسارت آمیخته با خاطرات تلخ و شیرین بود و یک روز در سال 63 کسی را برای سخنرانی به اردوگاه فرستادند که در خلال حرفهایش جسارتی هم به امام کرد کرد ودر این میان یکی از اسرا بلند شد و به صدام توهین کرد و فریاد الموت لصدام سر داد که جلسه به هم خورد و همه ما را مفصل کتک زدند.

رضوانی افزود: بعد از چند روز این اسیر را بردند و ما فکر کردیم که یا شکنجه شدید خواهد شد و یا وی را خواهند کشت اما در موقع خداحافظی به ما گفت: خوابی دیده ایم که امیر مومنان به من گفت فردا یک مراسم است و تو از رهبر خود دفاع خواهی کرد لذا نگران من نباشید زیرا برای من هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

این آزاده در ادامه بیان خاطرات خود از دوران اسارت اظهارداشت: بعد از یک ماه وقتی این اسیر را دیدم گفت مرا به زیارت کاظمین و نجف و کربلا بردند و نه تنها شکنجه نشدم بلکه سخنران عراقی هم جانمازی به من هدیه داد و در کمال تعجب از من به دلیلی این کار تشکر کرد و گفت: از این که با غیرت از رهبر خود دفاع کردی لذت بردم.

حجت الاسلام رضوانی در پاسخ به این سوال که به آزادی فکر می کردید یا نه گفت: امید داشتیم اما به این زودی فکر نمی کردیم آزاد شویم اما به لطف خدا این اتفاق افتاد و اسرا به کشور بازگشتند و با استقبال گسترده مردم روبرو شدند.

این آزاده افزود: مردم در روز بازگشت ما را شرمنده کردند و وقتی در سبزه میدان قزوین در میان مردم قرار گرفتیم این استقبال آنقدر باشکوه بود که هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

نائب لویی: هیچ اسیری در برابر عراقی ها کم نیاورد

عباس نائب لویی از دیگر آزادگان سرافراز کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: 26 ماه در اسارت عراقیها بودم که سه ماه را در سلول انفرادی گذراندم و با سختی های زیادی مواجه شدیم.

وی که از کارمندان اتوبوسرانی شهرداری قزوین است افزود: عراقیها ما را شکنجه زیادی می کردند اما هیچکس کم نمی آورد و انواع شکنجه ها اسرا را آبدیده کرده بود که این مقاومت بعثی ها را عصبی می کرد.

نائب لویی با تشریح بخشی از شکنجه ها تصریح کرد: گاهی برای عذاب دادن اسرا یک کلاهک آهنی را بر سرما می گذاشتند و دستمان را به صندلی می بستند و دیگر کسی صدای شکنجه را نمی شنید و اگر فریاد می زدیم به گوش خود آسیب می زدیم.

این آزاده سرافراز بیان کرد: شاید باورش سخت بود اما امیدوار به آزادی بودیم و وجود حجت الاسلام ابوترابی برای اسرا بسیار دلگرم کننده و امیدبخش بود و هر گاه با آن مرحوم هم صحبت می شدیم یا پیامی دریافت می کردیم مقاومت اسرا بیشتر می شد.

وی گفت: همه دوران اسارت مملو از خاطرات تلخ و شیرین زیادی است که در خاطره ها مانده و هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

قاسمی: با هر عملیات رزمندگان عراقی ها شکنجه اسرا را بیشتر می کردند

علی قاسمی کارمند سازمان مدیریت پسماند شهرداری آزاده دیگری است که 25 ماه و 13 روز را در زندانهای بعثی با سختی های فراوان سپری کرده است اما امروز با روحیه انقلابی حافظ ارزشهای اسلامی است.

وی می گوید در تکریت عراق اسیر بودم و چون اواخر جنگ بود در مقایسه با ابتدای جنگ فشارها کمتر شده بود هر چند شکنجه ادامه داشت.

قاسمی اظهارداشت: هر گاه رزمندگان کشورمان در عملیاتی شرکت می کردند و پیروز می شدند آن روز فشارها و شکنجه ها بیشتر می شد و ما از روی میزان شکنجه متوجه می شدیم که عملیاتی انجام شده و عراقیها شکست خورده اند.

این آزاده یادآورشد: در برخی شکنجه ها تونلی از افراد عراقی درست می کردند و با عبور دادن اسرا از این تونل با باتوم و کابل به جان اسرا می افتادند و آنقدر با کابل به بدن اسرا می زدند که همه بدن افراد کبود می شد.

قاسمی گفت: بارها به دروغ می گفتند می خواهیم شما را آزاد کنیم و این کار آنقدر ادامه پیدا کرده بود که وقتی گفتند آزادید کسی باور نمی کرد و فکر می کردیم باز هم دروغ می گویند اما وقتی آزاد شدیم و با استقبال گسترده مردم به میهن بازگشتیم تحقق وعده الهی را دیدیم.

این آزاده که کارمند مدیریت پسماند شهرداری قزوین است در ادامه اظهارداشت: در دوران اسارت خواندن نماز و قرائت قرآن بهترین مونس و همدم اسرا بود و به همه روحیه می داد و اگر توانستیم این همه سختی و شکنجه را تحمل کنیم به اتکاء تمسک به قرآن و ائمه بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از مسئولان دارد افزود: ما هیچ خواسته ای نداریم فقط انتظار داریم مردم قدردان نعمتهای الهی باشند و بدانند برای این انقلاب هزینه زیادی شده و خونهای فراوانی ریخته شده و همه وظیفه داریم حافظ آن باشیم و نگذاریم به انقلاب آسیب برسد.

حبیبی: آزادگان طلایه داران حماسه و جهاد هشت سال دفاع مقدسند

منوچهر حبیبی آزادگان را طلایه داران حماسه و جهاد در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: آزادگان فرهنگ نابی را در دامن خود پرروش دادند و در حقیقت آزادگان متبلور شده فرهنگ ناب دینی هستند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: آزادگان در راه ثبت و ضبط و دفاع از این فرهنگ کمر همت بستند و جنگ و غربت را هر دو پذیرا شدند تا پرچم و علم دین همیشه بلند و در احتراز باشد.

وی با بیان اینکه آزادگان، جنگ و عزت را با هم تجربه کردند اظهارداشت: اسرای هشت سال دفاع مقدس شکنجه های بسیاری را متحمل شدند اما هرگز لب به سخن نگشودند.

حبیبی تصریح کرد: اسرا و آزادگان دشمن را مات و مبهوت کرده بودند که اینها دنبال چه ایدئولوژی و چه عقیده ای هستند که اینچنین راست قامت و استوار جان خود را فدا می کنند اما لب به سخن نمی گشایند.

وی با بیان اینکه مشق شب و درس صبح آزادگان در حین اسارت، زمزمه عاشقانه و قرائت روحبخش قرآن مجید و دعاهای غافله بود بیان کرد: رمز پیروزی رزمندگان زمزمه های عاشقانه وعارفانه بود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: آزادگان در دوران اسارت؛ مسلسل زمان جنگ خود را به قلم و بیان تبدیل کردند چرا که  قلم برنده تر و کوبنده تر از سلاح جنگی بود.

وی یادآورشد: آزادگان به بهترین وجه ممکن پیام انقلاب و امام را همچون سفیری به گوش جهانیان رسانده اند.

حبیبی خاطر نشان کرد: در حقیقت پیروزی در جنگ، مدیون مقاومت و ایثارگری آزادگان در دوران اسارت بود چرا که آنها تا سر حد شهادت در زیر شکنجه های رژیم بعثی رفتند و حتی به شهادت هم رسیدند و حاضر نشدند گوشه ای و نقطه ای از اسرار جنگ را فاش کنند.

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند و جمعی مخلص، مقاوم، اهل ایثار و فداکاری و صاحب دل هایی خسته بودند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته و از قید نفس و نفسانیات رهایی پیدا کرده بودند.

ای آزادگان، تاریخ هیچ گاه شما را که درس مقاومت و ایستادگی و آزادگی به جهان داده اید فراموش نخواهد کرد، شما از جان مایه گذاشتید و امروز ما تنها می توانیم قطره ای باشیم در برابر دریای صفا و صلابت و استواری شما که بهتر از همه شاگردی مکتب اهل بیت کردید و زینب وار مروج اسلام و انقلاب بودید و هم اکنون که به خانه آمده اید نیز باید لباس جدیدی از رزم پوشید و در مقابل دشمن جدید قد برافرازید.

آفرین بر همت شما غیور مردان تاریخ ایران زمین.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 4:29 :: نويسنده : داوری_فرمانده واحد دبیرستان نرجس

درباره وبلاگ

واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه (س)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه(س) و آدرس basijnarjes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 2025
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


Pichak go Up


استخاره آنلاین با قرآن کریم

فال امروز


IS
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
دریافــــــــت کد

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر